WKGGZ Klachtenregeling

WKGGZ - Klachtenregeling


Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over de behandeling die je hebt ontvangen, de communicatie verliep niet goed of er is schade ontstaan als gevolg van de behandeling die je hebt gehad. In veel gevallen zal degene die jou geholpen heeft proberen om samen tot een passende oplossing te komen, maar in sommige gevallen is dat niet (meer) mogelijk en wil je graag dat iemand jullie beide hierin helpt. In Nederland is er de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen zorg (Wkkgz) waar zzp’ers werkzaam in de medische-, geestelijke-, complementaire-, alternatieve-, of cosmetische branche aan moeten voldoen. Deze wetgeving is in het leven geroepen om de kwaliteit in de zorg te kunnen blijven verbeteren en daarbij de cliënt centraal te stellen. Om die reden is er een verplichting voor de zzp’ers om zich aan te sluiten bij een klachtenregeling- met erkende geschilleninstantie, zodat er altijd een plek is waar de cliënt heen kan gaan, mochten er zaken niet naar tevredenheid zijn gelopen. Mocht het zo zijn dat je niet tevreden bent en kom je er samen met je behandelaar niet uit dan doe je er verstandig aan onze hulp in te schakelen. In dit document hebben we de procedure voor het in behandeling nemen van een klacht volledig voor je beschreven, zodat je goed weet wat de mogelijkheden zijn en waarin we je stap voor stap gaan begeleiden, samen met de behandelaar naar een passende oplossing.


Een klacht indienen kan per mail via: klachten@zorgvoorzzp.nl Vergeet daarbij niet de naam van de behandelaar te vermelden, evenals een korte beschrijving van de reden dat er een klacht wordt ingediend.  


Share by: